Uśmiech to najstarszy i uniwersalny język świata. Jest zaraźliwy, a także pokonuje wszystkie bariery – językowe i kulturowe. Naturalny i piękny jest bardzo istotny w pracy hostessy. Dzięki niemu jest ona w stanie przyciągnąć uwagę oraz poprawić wizerunek danego wydarzenia. Od jego obecności może zależeć nawet w dużej mierze powodzenie całego eventu. Coraz częściej szczery uśmiech i nienaganne uzębienie są większą wartością, niż na przykład szczupła sylwetka. Życzliwa obsługa przekłada się na znacznie lepsze nastawienie klienta oraz zadowolenie z usług firmy.
Dobra hostessa, to uśmiechnięta hostessa
Piękny uśmiech i zdrowe, białe zęby to coś, czym powinna wyróżniać się idealna hostessa. To taki sam element wyposażenia jak strój – nie wypada go zatem zdejmować w trakcie pracy ani na chwilę. Nawet jeżeli masz gorszy dzień, jesteś zmęczona, poirytowana i najchętniej spędziłabyś dziś cały czas w łóżku – jeśli czeka Cię zlecenie, zakładasz promienny uśmiech i nosisz go przez cały czas. Ważne przy tym jest bycie naturalnym i prawdziwym – ludzie nie lubią sztuczności w zachowaniu i z łatwością ją wyczuwają. Agencja Alternativa doskonale wie, jak istotne jest pozytywne i wesołe usposobienie podczas realizacji imprez. O piękny uśmiech oraz uzębienie naszych hostess dba dentysta Wesoła (Warszawa, Stara Miłosna), Wojciech Boryczko oraz klinika stomatologiczna N32 Dental Clinic. Oprócz podstawowej i niezbędnej profilaktyki, zapewniamy naszemu zespołowi także wybielanie zębów oraz czyszczenie. Uśmiech czyni cuda, dlatego warto zadbać o niego u doświadczonego specjalisty. Z racji pozytywnej natury tej emocji, osoby uśmiechające się są naturalnie przez nas odbierane w sposób bardziej przychylny: jako przyjazne, życzliwsze oraz godne zaufania. Nie ma wątpliwości, że taki odbiór jest niezwykle istotny wykonując pracę hostessy. Nie róbmy jednak nic na siłę – inni doskonale wyczują to i będą odbierać nas jako nieautentycznych i nieszczerych. Pamiętajmy, iż szczere i prawdziwe zadowolenie widać również w spojrzeniu.
Uśmiech w biznesie jest niezwykle istotny w relacji z klientem. Dan Hill w książce „About Face” przedstawia, jak emocje wpływają na decyzje zakupowe klientów. Hill przeprowadził w tym temacie mnóstwo badań, które jasno pokazywały, że jeśli ktoś uśmiecha się nieszczerze, nie ma rewelacyjnych wyników sprzedaży, nie sprawia, że klient jest bardziej zadowolony, kupuje chętniej i więcej. Dlatego tak mocno kładzie nacisk istotę szczerego uśmiechu i prawdziwego zadowolenia. „Świadomość swoich emocji i komunikacji niewerbalnej jest bardzo przydatna w sytuacjach biznesowych. Weźmy taką radość. Jeżeli chcemy być uważani za osobę godną zaufania, powinniśmy często się uśmiechać.” – mówi Paweł Rusek, ekspert z portalu mediaCV.pl – „Takie budowanie wizerunku jest nieuświadomione i wynika z naszych biologicznych przystosowań. Należy jednak pamiętać, że nasz uśmiech nie może być sztuczny, niejako „przyklejony” na stałe – wtedy wywołuje zupełnie odwrotne wrażenie. Osoby, które uśmiechają się w sposób wymuszony są odbierane jako osoby nieszczere, a więc niegodne zaufania. Trzeba być tutaj bardzo ostrożnym.” – kontynuuje ekspert z MediaCV. Kiedy klient ma styczność z kimś prawdziwie zadowolonym, będzie z nim znacznie chętniej rozmawiał, bliżej zapozna się z jego ofertą i prędzej z niej skorzysta. Jeśli podczas powitania z drugą osobą na naszej twarzy zagości szczery uśmiech, na pewno wywrzemy na rozmówcy znakomite pierwsze wrażenie. A przecież pierwsze wrażenie możemy zrobić tylko jeden, jedyny raz. Jak podaje instytut badawczy Kelton Global, aż 47% badanych stwierdziło, iż uśmiech sprawia, że jesteśmy lepiej zapamiętani przez naszego rozmówcę. Poczucie humoru skutecznie przełamuje lody oraz buduje dobre relacje biznesowe. Mówiąc wprost: UŚMIECH PO PROSTU SPRZEDAJE!
Uśmiechajmy się… zawsze!
Uśmiech, chęć do pracy z ludźmi, pewność siebie i łatwość zawierania nowych kontaktów to niewątpliwie klucz do osiągnięcia sukcesu w tej branży. Posiadając te cechy, może mieć pewność, że agencja hostess będzie zapraszała Cię do regularnej współpracy. Szczery uśmiech zapewne przyda Ci się we wszystkich sytuacjach życiowych, nie tylko w pracy, dlatego warto o nim pamiętać niezależnie od okoliczności. Jest to niezwykle istotne, bo… według badań Polacy są jednym z najbardziej ponurych narodów w Europie.